♥ double Y ♥
ABOUT ENTRY 오빠들 TWITER FACEBOOK INSTAGRAM
My phobias
8 November 2015• 1 comments

*click photo to enlarge* 

Bismillah.

I thought I am a normal person. I mean apa saja yang ada di sekeliling aku, in what condition or apa-apa saja lah, semuanya okay. But then I realized that I have phobias. A few. Sebab tadi saja search lists of phobias kat wikipedia and tengah baca satu satu tiba-tiba nampak la few phobias yang memang kena dengan aku. Ada satu fobia yang betul betul kena, yang memang aku sendiri mengaku aku ada fobia. At first macam tak boleh terima the fact that I have phobias but then, yelah setiap manusia ada kelemahan kekurangan sendiri. 

Traumatophobia - fear of having an injury.

Bila baca traumatophobia punya symptoms, aku perasan ada sesetengah memang kena. Baru baru ni jari aku terkena pisau sebab nak potong getah pada plastik. Entah macam mana getah tu licin agaknya so pisau tu terkena jari. Biasa kalau tangan kaki or mana-mana je lah yang luka, and aku perasan kemudian, aku tak rasa apa-apa. Bila jadi depan mata, aku mula jadi macam tak tentu hala, excessive sweating, heart beating too fast and shaking. Kadang-kadang rasa pening tiba-tiba, yes, even luka tu kecik sangat, luka biasa. Patutlah sometimes I tend to avoid objects or situations yang aku rasa boleh membahayakan aku. #eh?

Nampak macam mengada kan. Tapi itu kenyataan. Macam orang yang ada chromophobia - fear of colors; globophobia - fear of balloons; bananaphobia - fear of bananas; sounds funny and ridiculous isn't it? But they do exists. There are people yang ada fobia fobia ni.

And lagi satu yang aku ada is glossophobia - fear of speaking in public. For those yang betul betul kenal aku tau yang aku memang susah nak cakap in public. I keep stuttering, banyak pausing, ayat tak betul, macam-macam lah. I know benda ni relate dengan self-confidence, rasa nervous apa semua tu but I just can't overcome those. Lagi satu aku pun bukan jenis yang banyak bercakap. Tengok keadaan. But biasanya aku akan ringan mulut when I'm with people that I feel comfortable with.

I guess that's all for tonight. I've got lots of things to do. Happy reading peeps :)

p/s: I am really bad bila nak habiskan entry. Ayat langsung takda kaitan. Sorry for that hehe



PREVIOUSNEW
THE BOSS


An introverted living human. A total fangirl

MESSAGES

hello :)

POSTS


YANG YOSEOB


He is my all time favorite smol mochi